What?! Bunting Pelamin

Hi.

Eh eh. Aku tak bunting lagi. Belum ada rezeki nokkk. Tapi entahlah. Lately, badan macam bagi signal bukan-bukan je. Nak kata preggy, susah juga. Nak kata tak preggy, tanda-tanda macam dah nampak. Susah nak buat andaian sendiri. Nak kata tak buat UPT, dah buat dah. Dua kali pulak tu. Tapi buat senyap-senyap. 1st test kantoi dengan suami. Entah macamana boleh pula aku lupa buang. Tskk!

Buat test kali kedua, suami tak tau. Semuanya negatif. Ke perasaan aku je ni? Aku bagitau ibu aku. Ibu kata, dari apa yang aku cerita. Tu tanda-tanda mengandung. Tapi payah nak comfirmkan. So, kena tunggu next period lah. Kalau lewat, then boleh buat test kali ketiga. I dah standby pregnancy test tu okey. Hahahaaa. Another few days to go.

Wait, wait. Aku tulis tajuk entri bunting pelamin. Tapi topik ni macam seinci nak ke laut aku dah melalut sembang pasal lain. Hahaaa. Tia, Tia.

So back to our story. Apa kefahaman kau pasal "Bunting Pelamin" ni? Mengikut pengamatan aku sendiri, ramai yang salah faham pasal bunting pelamin ni. Aku sendiri pun dulu macam tu. Ingatkan masa naik pelamin dah bunting. Kira macam kahwin eksiden gituw. Hahaa. Salah faham ghopenyeee. Bunting pelamin ni actually pengantin baru kahwin tapi dah disahkan mengandung mungkin 3 minggu atau sebulan selepas nikah. Inai kat jari tak luntur lagi nokkkk. Heeee.

Aku ni pun masih kira pengantin baru lagi. Inai kat jari masih menyala even taklah merah sangat kan. Ihiksss.

Cuma sekarang, aku dah makin peka dengan tarikh period aku. Kalau dulu, bukannya aku kisah sangat pun. Sebab tetiap bulan memang sure datang. So, nak save tarikh tu dia punya rasa malas memang tahap luar biasa. Sekarang yang lepas kahwin ni je dah mula rajin save date tu. Siap download apps lagi dekat play store. Nampak tak gigih dia?

Aku ada tanya suami, kalau dapat baby awal okey tak? Dia tak kisah. Kalau ada, alhamdulillah. Rezeki awal. Kalau takda, takpa. Boleh luangkan masa berdua lama sikit. Aku pun macam tu. Sebab kalau mengharapa sangat, payah juga. Takut frust mengalahkan putus cinta. Hahaaa.

InsyaAllah, kalau rezeki. Adalah. Haa gituuuu 😊

posted from Bloggeroid

Previous
Next Post »

1 Comments:

Click here for Comments
Pha Is
admin
April 7, 2016 at 9:01 PM ×

smoga cepat dapat zuriat yg soleh dan solehah... amiin...

Congrats bro Pha Is you got PERTAMAX...! hehehehe...
Reply
avatar