Macamana kenal suami?

Hi.

Dah macam cerita "How I Met Your Father" lah pulak kan. Actually, yes. Keluarga sebelah laki aku especially adik-adik sepupu dia ada tanya. Macamana aku boleh kenal abang sepupu dorang tu. Dan selalunya aku mulakan dengan senyuman yang paling manis. Jenuh juga nak menjawab sebab bagi aku, cerita macamana aku boleh jumpa suami ni agak macam drama, panjang dan sedikit complicated.

Tapi aku ringkaskan, semuanya dengan izin Allah S.W.T.. Sebab kalau ikutkan, hishhhh. Aku nilah yang suka sangat buat hal. Nak-nak masa tunang hari tu. Syukur suami penyabar. Alhamdulillah.

Bila aku imbas-imbas balik, kenang-kenang semula. Then aku sedar. Apa yang jadi, betul-betul luar dari kawalan aku. Semuanya berlaku dengan cepat. Kalau aku total semua, termasuk hari aku tunang, hari aku nikah. Adalah dalam 5 bulan berapa hari aku kenal suami aku ni.

So true. Lelaki pukul 7 malam tak wujud gaissss. Handsome, setia, jujur, caring, bertanggungjawab, sweet, romantik, penyayang, penyabar. Heyyy, kalau aku mention semua penuh la page ni. Hehhh. So, itu semua karakter yang dicipta manusia itu sendiri so that the drama or novel or whatever look perfectossss. Khennnnnn.

And unfortunately, kalau ada pun lelaki sesempurna itu. Must be one in a million babeeee. Pheww! Kesimpulannya. InsyaAllah, apa yang Allah dah aturkan. Itu yang terbaikkkk. 😅

posted from Bloggeroid

Previous
Next Post »

1 Comments:

Click here for Comments
April 13, 2016 at 8:45 AM ×

heee. so mcm mana kenalnya?

Congrats bro nuyui a.k.a miss YUI you got PERTAMAX...! hehehehe...
Reply
avatar